14 mrt

Coca-Cola haalt verfijnd frisdrankmerk FÏNLEY naar Nederland

Coca-Cola Nederland lanceert vandaag een nieuw merk: FÏNLEY. Een verfrissende alcoholvrije en caloriearme drank voor volwassenen in zes verrassende en verfijnde smaken: bloedsinaasappel-pompelmoes, sinaasappel-cranberry, citroen-vlierbloesem en de mocktails Mojito, Spritz en Royal.

FÏNLEY is gemaakt van vruchtensappen met uitsluitend natuurlijke aroma’s en bevat geen conserveringsmiddelen. De subtiele drank met fijne bubbels en bittere noot, is licht gezoet met onder andere stevia-extract* en telt hierdoor slechts 20 calorieën per 100 ml. Coca-Cola voegt hiermee een nieuw, smaakvol merk toe aan haar caloriearme en calorievrije assortiment.

Frisdrank voor volwassenen

FÏNLEY is ontwikkeld in het Coca-Cola innovatielab in Brussel. Hier werken specialisten dagelijks aan innovaties en nieuwe producten die passen bij de smaakbehoeftes van consumenten en inspelen op maatschappelijke trends. Eerder is de frisdrank met veel succes gelanceerd in België en Frankrijk. “Nu is het tijd om Nederlanders te laten kennismaken met FÏNLEY. De frisdrank is speciaal ontwikkeld met het oog op de smaakvoorkeuren van volwassenen. In Nederland is 53 procent van de bevolking ouder dan 40 jaar**. Ondanks de omvang van deze groep is het huidige aanbod van frisdranken nog beperkt voor een doelgroep waarvan de smaakvoorkeur verandert en de smaak verfijnt. Hier spelen wij op in. De drank heeft fijne bubbels en een mooi evenwicht tussen zoet en bitter. Daardoor is het een lekker alcoholvrij en caloriearm alternatief dat je op diverse momenten kan drinken: als verfrissend drankje in de middag of een spannende mocktail gedurende de avond”, vertelt Brandmanager Marieke Liesting.

Renate Gerschtanowitz is het gezicht van FÏNLEY

Het nieuwe frisdrankmerk heeft een elegante, volwassen uitstraling en een verfijnde smaakbalans. De introductie van FÏNLEY in Nederland gaat gepaard met een crossmediale campagne waarin Renate Gerschtanowitz de hoofdrol speelt. Renate Gerschtanowitz past goed bij de uitstraling van het merk en is als gezicht van FÏNLEY onder meer te zien in tv-commercials, advertenties in print en online, PR, outdoor en digital & social media campagnes.

FÏNLEY is vanaf nu verkrijgbaar in de supermarkt en een select aantal bioscopen en tankstations.

Kijk voor meer informatie op www.cocacolanederland.nl.

* steviolglycosiden
** Bron: Centraal Bureau voor de Statistiek, december 2015