10 aug

Nederlandse Loterij kiest voor PR-bureau NewsLab

Nederland heeft mede dankzij NewsLab kennisgemaakt met het nieuwe merk Nederlandse Loterij. Dat is na de fusie tussen de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto de nieuwe naam achter zeven bekende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Nederlandse Loterij heeft voor NewsLab gekozen voor al haar PR-activiteiten.

Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij, voortgekomen uit de fusie tussen de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto, wil Nederland gezond en gelukkig maken. Dit doet zij door de opbrengst van haar kansspelen te investeren in de Nederlandse samenleving en ervoor te zorgen dat een groot deel hiervan ten goede komt aan de sport en goede doelen die zich richten op lichaamsbeweging en gezondheid. Nederland maakt via een multimediale campagne kennis met het nieuwe merk. Het symbool van deze campagne is de high-five: een gebaar dat staat voor triomf, het behalen van persoonlijke doelen en het delen van vreugde. De high-five is ook de rode draad in de tv-commercial waarmee de campagne op 13 juli van start is gegaan.

Geïntegreerde aanpak

NewsLab is verantwoordelijk voor alle PR-activiteiten die onderdeel zijn van deze campagne. Hieraan geeft zij invulling op basis van een geïntegreerde aanpak, waarbij verschillende disciplines met elkaar samenwerken. De kick-off van de campagne viel samen met de teamoverdracht van Team NL, het Olympisch team van atleten dat op dit moment deelneemt aan de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. “We hebben voor NewsLab gekozen vanwege haar ruime ervaring met, en sterke geloof in de kracht van geïntegreerde communicatie-trajecten. NewsLab is pragmatisch, strategisch sterk, maar is ook een creatieve sparring partner”, zegt Renske de Laat, Portfolio & Media Manager van Nederlandse Loterij.

Bij NewsLab zijn Isabelle Los (senior adviseur & MT-lid) en Michelle van ‘t Hof (adviseur) voor het account verantwoordelijk. “We zijn er trots op om te mogen werken voor Nederlandse Loterij. In de komende jaren gaat er veel veranderen in de kansspelmarkt. Door de nieuwe wet Kansspelen op Afstand wordt deze markt straks ook voor buitenlandse (online) aanbieders opengesteld. We vinden het een uitdaging om Nederlandse Loterij hierbij te begeleiden vanuit onze discipline. Ik ben ervan overtuigd dat we hieraan een positieve bijdrage kunnen leveren”, aldus Isabelle Los.