04 sep

NewsLab benoemt Talitha Dirkzwager tot managing director

PR-bureau NewsLab heeft Talitha Dirkzwager benoemd tot managing director. Ze neemt vanaf 1 september de dagelijkse leiding van het in Amsterdam gevestigde bureau op zich. Dat doet ze samen met MT-lid Isabelle Los, die al vanaf de oprichting van NewsLab bij het bureau werkzaam is. Oprichters Hans Ekhart en Marc de Mönnink blijven actief in NewsLab, maar willen ook tijd vrijmaken voor andere initiatieven, waaronder het onlangs opgerichte MessageLab. Dirkzwager gaat zich in haar nieuwe rol richten op de verdere profilering van het bureau, key accounts en talentontwikkeling.

Ekhart spreekt over een grote, positieve verandering voor het bureau. “Talitha heeft zich de afgelopen jaren geprofileerd als iemand met een scherpe visie op ons vakgebied. Wij zijn dan ook blij dat we haar aan ons hebben kunnen verbinden. Zowel voor haar als voor ons is het een nieuwe stap. Wij verwachten dat Talitha een extra impuls gaat geven aan ons bureau dat in de elf jaar van haar bestaan is uitgegroeid tot een vaste waarde in het Nederlandse PR-landschap. Marc en ik willen ons meer gaan richten op het onlangs opgerichte MessageLab dat zich richt op het trainen van merkambassadeurs. Overigens blijven we zeker betrokken bij NewsLab. Met name Marc zal als creatief directeur eindverantwoordelijk blijven voor de creatieve output van het bureau.”

Dirkzwager heeft bijna 20 jaar PR-ervaring. Ze werkte als director binnen de management teams van PR-bureaus Coopr en Weber Shandwick en was als senior adviseur verantwoordelijk voor de PR van vele A-merken. Na een sabbatical van een half jaar, kiest ze opnieuw voor de bureauwereld. “Ik heb bewust een pauze ingelast om me even te kunnen focussen op thuis en de ruimte te nemen om na te denken over de beste vervolgstap voor mijn loopbaan. Door met veel mensen te praten en mogelijke rollen te vergelijken, kwam ik tot de conclusie dat werken bij een PR-bureau nog steeds het beste bij me past. NewsLab biedt me een hele mooie, brede rol, waarin ik kan bouwen aan de organisatie, de ontwikkeling van de mensen en die van mezelf. Ik krijg de ruimte om me te richten op het innoveren van de dienstverlening en de toekomst van het bureau. Ik zit vol ideeën en heb veel zin om daar samen met mijn nieuwe collega’s mee aan de slag te gaan en mooie resultaten voor onze klanten neer te zetten.”

Over NewsLab
NewsLab is een in Amsterdam gevestigd PR-bureau. NewsLab biedt corporate- en marketingcommunicatie, variërend van issue- en reputatie-management, pers- en publiciteitsprogramma’s, PR-matige (her)introductie van producten en diensten, organisatie van evenementen, social media, redactionele producties en content management. NewsLab werkt onder andere voor ABN AMRO Corporate Banking, Atos, Atradius, Bavaria, Canon, Center Parcs, Coca-Cola, Curaçao Tourism Board Europe, Haagse Hogeschool, Hogeschool Rotterdam, De Hypotheker, IENS, IKEA, Jacobs Douwe Egberts, Jumbo, Kruidvat, La Place, Nederlandse Loterij, SUEZ, Univé en UWV.