Brooks Island #brooksbestfest

Brooks Running vroeg NewsLab in 2019 om een event te organiseren voor haar Brooks Run Happy Team (de Europese merkambassadeurs van Brooks). Aanleiding was de lancering van de Best Fest Challenge-campagne. Met de campagne daagt Brooks hardlopers uit om hun prestaties te vieren en op social media te delen hoe ze zichzelf belonen. Met het oog op de kick-off in Europa organiseerden Brooks en NewsLab een internationaal event voor alle honderd Europese Happy Runners. Hiervoor creëerden we Brooks Island: een eiland dat een 'best fest' op zichzelf was en de campagne verdiepte door het bereiken van hardloopdoelen te vieren. Plaats van handeling was een privé-eiland in Kroatië, voor de kust bij Split.

Met deze prachtige en 'Instagrammable' locatie en allerlei inspirerende activiteiten en workshops creëerden we een bijzondere ervaring voor alle ambassadeurs. Het gevoel van saamhorigheid en verbondenheid was groot, evenals de merkbeleving. Door alle hardlopers te voorzien van de juiste uitrusting en de mogelijkheid om krachtige content te creëren, werd dit event door alle Happy Runners op hun sociale kanalen gedeeld. De statistieken spreken voor zich: 3.100 Instagram stories en posts met een engagement van 365k en de hashtag #BrooksBestFest werd 9.752 keer gedeeld. Dankzij het influencer-team plaatsten meer dan 6.000 mensen een 'celebration post' op social om mee te doen aan de wedstrijd. Dit gaf de Brooks Best Fest Challenge een kickstart en creëerde een enorme impact in de hardloop-community.

KLANT

Brooks

DIENSTEN

Event

JAAR

2019

onze cases
PR is Mensenwerk