Project Description

Brooks Island #brooksbestfest

De pitch-opdracht was: organiseer een event voor het Brooks Run Happy Team (Europese merkambassadeurs van Brooks) om de campagne Brooks Best Fest Challenge met veel impact neer te zetten. Leuk detail: hierbij voerden we het pitch-concept (bijna) één-op-één uit.

De Brooks Best Fest Challenge moedigde Brooks-renners aan hun hardloopprestaties te vieren en op social media te delen hoe zij zichzelf belonen. Om deze social movement in Europa af te trappen, organiseerde Brooks met NewsLab een groot event voor alle honderd Europese Happy Runners om elkaar (voor het eerst) te ontmoeten. Daarvoor riepen we Brooks Island in het leven. Een eiland dat een ‘best fest’ op zichzelf was en de marketingcampagne verder verdiepte door de vreugde die het bereiken van hardloopdoelen met zich meebrengt te vieren. En dat allemaal op een privé-eiland in Kroatië, voor de kust bij Split. In het event-programma implementeerden we deels de uitdagingen van de campagne.

Met de keuze van een ‘Instagrammable’ locatie en inspirerende activiteiten en workshops creëerden we een onmisbare ervaring voor al deze ambassadeurs met een passie voor hardlopen. Het saamhorigheidsgevoel was enorm, net als de merkbeleving. Door de renners te voorzien van de juiste tools en de mogelijkheid om geweldige content te creëren, werd dit event massaal door de Happy Runners op hun social kanalen gedeeld. Recht vanuit hun hart. In cijfers: 3100 Instagram stories en posts met een totale engagement van 365k en de #BrooksBestFest werd 9752 keer gedeeld. Dankzij het influencer team hebben maar liefst 6000 mensen een ‘celebration post’ op social geplaatst om mee te doen aan de winactie. Dat gaf de campagne Brooks Best Fest Challenge een enorme push en zorgde voor een grote impact binnen de running community.

KLANT

Brooks

DIENSTEN

Event

JAAR

2019

onze cases
PR is Mensenwerk