Bol.com
Bol.com

Lancering van het grote speelgoedboek bol.com

Bol.com vroeg ons een PR-concept én een event te ontwikkelen voor de lancering van Het Grote Speelgoedboek. Vlak voor Sinterklaas lanceerde bol.com het eerste papieren speelgoedboek dat online en offline combineert. Met QR-codes in het boek konden ouders de artikelen scannen en op een verlanglijstje zetten. Niets is zo lekker voor kinderen (en ja, ook stiekem voor ouders) om met zo’n dik boek je ideale lijstje samen te stellen als voorbereiding op de feestdagen.

Influencers

De vraag ‘Wat staat er op het verlanglijstje van 2019?’ werd het uitgangspunt voor het PR-verhaal. We voegden hier de expertise en innovatiekracht van bol.com binnen de speelgoedsector aan toe. Als host voor het lanceringsevent van ‘Het Grote Speelgoedboek’ haakten we presentatrice, knutsel- en tekenexpert én actrice Jill Schrinhofer aan. We nodigden media, influencers én hun kinderen uit.

Het Speelgoedboek

De kinderen gingen tijdens het event samen met Jill – en haar knutseltips – aan de slag met het maken van hun verlanglijstjes. Er werd geknipt, geplakt en gelijmd. Tijdens het event presenteerde bol.com aan de gasten dé speelgoedtrends (op basis van eigen data en marktontwikkelingen) voor de feestdagen. De winkel opende hiermee het verlanglijstjesseizoen van 2019.

400.000 views

NewsLab was verantwoordelijk voor het concept en de volledige productie van het event, de influencer marketing en mediarelaties. Tijdens de presentatie van ‘Het Grote Speelgoedboek’ ontvingen we ruim 20 influencers en journalisten met hun kinderen (bijna 40 in totaal). Ook vloeiden er samenwerkingen uit met mediatitels recht in het hart van de doelgroep van ‘Het Grote Speelgoedboek’. Met de Instagram stories, posts en blogs werden ruim 400.000 views gerealiseerd.

KLANT

Bol.com

DIENSTEN

Influencer event & PR

JAAR

2021

onze cases
PR is Mensenwerk