Nieuwjaarsreceptie als livestream

Naast de externe presentatie van jaarcijfers en -plannen is het voor bedrijven van belang om medewerkers mee te nemen in de strategische koers die hun organisatie gaat varen en hiervoor draagvlak te creëren. Om deze reden vroeg het Nederlandsch Octrooibureau (NLO) NewsLab mee te denken over de interne communicatie met het oog op de nieuwjaarsreceptie met een terugblik op 2021 en vooruitblik op 2022.

Vanwege de coronarestricties besloot NLO een interne livestream op te zetten. NewsLab dacht mee over de invulling van het event. de presentatie en interactieve elementen. Interactie is een voorwaarde voor een succesvolle livestream, omdat kijkers echt betrokken worden en een actieve rol kunnen spelen. Bovendien is een livestream met een zakelijke inhoud dan veel leuker om te volgen.

NewsLab ontwikkelde verschillende polls, een Q&A en een quiz over NLO, waarbij de winnaars leuke prijzen konden winnen. Ook begeleidden we de tafelgasten op locatie, zorgden we voor de afstemming met presentator Rens de Jong en schakelden we voorafgaand aan en tijdens de livestream met de techniek. Het resultaat was een geslaagde livestream met nagenoeg 100 procent opkomst en veel positieve feedback.

KLANT

NLO

DIENSTEN

Event, Interne Communicatie

JAAR

2022