Nederlandsch Octrooibureau, interne communicatie

Naast de externe presentatie van jaarcijfers en -plannen, is het voor een bedrijf ook belangrijk – al dan niet belangrijker – om medewerkers op de hoogte te brengen van de plannen. En zo alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Dit besefte ook het Nederlandsch Octrooibureau (NLO) en daarom vroegen zij NewsLab om mee te denken over de interne communicatieaanpak rondom hun nieuwjaarsreceptie met een terugblik op 2021 en vooruitblik op 2022.

Door de geldende coronamaatregelen besloot NLO een interne livestream op te zetten. Wij dachten mee over de invulling van de livestream, de presentatie en de interactieve elementen. Dit laatste is volgens ons een vereiste voor een succesvolle livestream, omdat je de kijkers dan pas echt betrekt en hen een actieve rol geeft. Bovendien maak je een livestream zoals deze, met een zakelijke inhoud, leuker om te volgen.

We ontwikkelden in samenwerking met de klant verschillende polls, een Q&A en een quiz over NLO, waarbij de winnaars leuke prijzen konden winnen. Daarnaast begeleidden we de tafelgasten op locatie, zorgden we voor de afstemming met presentator Rens de Jong en schakelden we voorafgaand aan en tijdens de livestream met de technische partij. Het resultaat: een geslaagde livestream met nagenoeg 100% opkomst en veel positieve feedback vanuit de werknemers. Ondanks dat de coronasituatie momenteel onder controle is, overweegt NLO de cijfers en plannen volgend jaar weer middels een livestream te communiceren. En dat zegt wat!

KLANT

NLO

DIENSTEN

Event, Interne Communicatie

JAAR

2022

onze cases
PR is Mensenwerk