Project Description

SIRE. “Waardeer het. Repareer het.”

Ieder jaar kijken wij als communicatieprofessionals uit naar welke spiegel SIRE ons en Nederland gaat voorhouden. We zijn trots dat wij dit najaar niet aan de zijlijn stonden, maar SIRE hebben mogen ondersteunen met haar campagne ‘Waardeer het. Repareer het’. Met de campagne doet SIRE een beroep op Nederlanders om te stoppen met het nutteloos weggooien van oude producten. Zo blijkt dat we als Nederlanders per jaar 18 kilo aan elektrische apparaten, 15 kilo textiel en 16 kilo overige afval weggooien, terwijl naar schatting zo’n 25-50% van dit ‘afval’ nog gewoon te repareren is. Zonde. Hoog tijd voor meer aandacht.

In aanloop naar de campagne hebben we een verdiepend onderzoek opgezet om de omvang van het door SIRE gesignaleerde probleem aan te tonen. Met behulp van prof. dr. ir. Ruth Mugge, hoogleraar Ontwerpen voor Duurzaam Consumentengedrag aan de TU Delft, hebben we de resultaten verwerkt tot het onderliggende verhaal voor media. Naast het optekenen van het persbericht en een infographic, hebben we het verhaal van SIRE in aanloop naar livegang van de campagne onder embargo gedeeld met onze mediacontacten. Het resultaat mag er wezen: alle belangrijke Nederlandse media hebben het verhaal op eigen wijze gedeeld met hun publiek. Denk hierbij aan NOS, RTL Nieuws, NU.nl, De Volkskrant, het Algemeen Dagblad, nationale radiozenders en zelfs de BBC schreef er een artikel over.

KLANT

SIRE

DIENSTEN

Brand PR

JAAR

2019

onze cases
PR is Mensenwerk