Project Description

Tikkie
Tikkie

Flesje draaien in Tikkie betaalapp voor Valentijnsdag

Rondom Valentijnsdag vroeg betaalapp Tikkie om aandacht, door de betaaletiquette van Nederlanders tijdens dates aan de kaak te stellen. Zo kent iedereen dat ongemakkelijke moment aan het eind van een date, waarop bepaald moet worden wie er gaat betalen. Aan NewsLab de vraag om een luchtig PR-concept te bedenken voor een media buzz.

Dit resulteerde in een creatief concept: flesje draaien middels de Tikkie app! Bij een tekort aan ‘betaalconsensus’ onder Nederlanders, schoot de app te hulp. Eén druk op de knop liet een flesje draaien, en het lot bepalen wie er moest betalen. Voor first daters een ijsbreker en voor stelletjes een geschikt middel voor wat extra spanning. Het concept was praktisch te koppelen aan de app, en werd inhoudelijk ondersteund door een PR-onderzoek naar betaalgedrag van Nederlanders. De data van het onderzoek werd ondersteund met een infographic en vergrootte de nieuwswaarde van het creatieve concept. Het resultaat: mooie artikelen bij nieuws-, lifestyle- en vaktitels.

KLANT

Tikkie

DIENSTEN

Mediarelaties, B2B

JAAR

2022

onze cases
PR is Mensenwerk