Tikkie
Tikkie

Flesje draaien in Tikkie betaalapp voor Valentijnsdag

Valentijnsdag was in 2022 aanleiding voor Tikkie om de 'betaaletiquette' van Nederlanders tijdens dates aan de kaak te stellen. Zo kent iedereen dat ongemakkelijke moment aan het eind van een date, waarop bepaald moet worden wie er gaat betalen. Aan NewsLab de vraag om een sympathiek PR-concept te bedenken voor een media buzz.

Dit resulteerde in een creatief concept: flesje draaien met behulp van de Tikkie-app. Bij een tekort aan ‘betaalconsensus’ schoot de app te hulp. Met één druk op de knop liet de app een flesje draaien en het lot bepalen wie er moest betalen. Voor first daters een ijsbreker en voor stelletjes een leuk middel voor wat extra spanning. Het concept kon goed worden gekoppeld aan de app en werd inhoudelijk geladen met een PR-onderzoek naar het betaalgedrag van Nederlanders. De onderzoeksdata zijn gevisualiseerd met met een infographic en versterkten de nieuwswaarde van het creatieve concept. Dat resulteerde in talrijke artikelen in nieuws-, lifestyle- en vaktitels.

KLANT

Tikkie

DIENSTEN

Mediarelaties, B2B

JAAR

2022