NewsLab logo

Dit is NewsLab: Bram Hof

Bram Hof is het nieuwste lid van de NewsLab-familie. Hij gaat aan de slag binnen het Corporate PR team als Junior PR adviseur voor klanten zoals ABN AMRO, LG Electronics en De Hypotheker. We stellen hem de bekende vijf vragen ter kennismaking in #DitisNewsLab:

Waarom heb je gekozen voor NewsLab?

“Omdat ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging na mijn periode bij de Hogeschool van Amsterdam. Daar heb ik veel geleerd en een top tijd gehad, maar ik wilde iets nieuws en dynamischers. Mijn voormalig communicatiedirecteur wees mij op een vacature bij NewsLab en na de eerste gesprekken werd ik steeds enthousiaster. NewsLab is een energieke, frisse en professionele organisatie met een zeer divers klantenbestand, wat mij enorm aanspreekt. Ik was op zoek naar een uitdagende werkomgeving en NewsLab leek (en blijkt) daar het perfecte antwoord op te zijn.”

Waarom wilde je in de PR werken?
“In mijn directe omgeving kan men het beamen: ik ben ontzettend nieuwsgierig. Je zou me een ware nieuwsjunkie kunnen noemen. Overal induiken om zo meer te weten te komen over bepaalde onderwerpen vind ik erg leuk. Daarnaast kwam ik er tijdens mijn studies achter dat pr, crisis/incidentcommunicatie en marketing mij zeer interesseren. De diversiteit aan onderwerpen die aan bureauzijde langskomen en het gevarieerde werk, waren voor mij doorslaggevend om in PR te gaan werken.”

Wat heb je voor NewsLab gedaan?
“Voor NewsLab werkte ik als young communication professional bij de Hogeschool van Amsterdam. Daar hield ik mij voornamelijk bezig met externe communicatie, corporate profilering en een aantal interne communicatie vraagstukken. Voordat ik bij de HvA werkte, heb ik een aantal studies afgerond. Ik begon mijn studieloopbaan op het mbo waar ik Sport & Bewegen studeerde, daarna rondde ik de hbo-bacheloropleiding Sport, Management en Ondernemen af, waarna ik verder studeerde en mijn wo-master in Communicatiewetenschap behaalde.”

Wie is jouw PR droomklant?
“Ik hou me graag bezig met incident/crisiscommunicatie en daar zijn sommige cases pr-technisch gezien erg interessant, maar wellicht wel gevoelig. Wat betreft pure PR zijn er veel organisaties die direct in mij opkomen. Ik heb eerlijk gezegd niet één droomklant, maar een kleine greep van organisaties die in mij opkomen zijn Ajax, Unicef, Red Bull, ASML, UFC, De Rechtspraak, Nike en WNF.”

Hoe zou je jezelf omschrijven?
Mijn hashtag zou zijn: #PositiveVibes, omdat ik er sterk in geloof dat een positieve houding en energie enorme impact kunnen hebben op ons leven en op de mensen om ons heen. Dit betekent voor mij niet dat je alles door een roze bril ziet en problemen negeert. Het gaat erom dat je een gezonde balans vindt tussen het erkennen van de uitdagingen en moeilijkheden die je tegenkomt en het vinden van manieren om toch positief te blijven.