Bryan (26), is PR-adviseur en influencerspecialist bij NewsLab. Als Adviseur werkt hij onder andere voor klanten als Thuisbezorgd.nl, Beter Bed en Vrumona. Door middel van vijf vragen stelt hij zichzelf verder voor:
Sinds wanneer ben je werkzaam bij NewsLab
“Vanaf 1 januari 2020. Ik ben nog vrij nieuw in het team. Ik werkte hiervoor als freelancer. Ik merkte dat ik collega’s en gezelligheid miste. De NewsLab familie opende zijn armen en nam me gelijk op als een nieuw familielid. Als freelancer werkte ik in de fashion-industrie, maar bij NewsLab krijg ik de kans om mezelf op nieuwe manieren uit te dagen. Onder andere door een heel ander klantenpakket en de kans om een actieve rol te spelen bij het uitbreiden van de new business. Ondertussen werk ik voor klanten als Thuisbezorgd.nl, Vrumona en Beter Bed. Ik draag graag mijn steentje bij aan interne ontwikkelingen en office fun. Ook nu we op afstand van elkaar werken.”

Waarom ben je gaan werken in de PR?
“PR koos mij ooit. Stom om te zeggen, maar het is echt zo. Jaren geleden begon ik een baan als Communicatiemanager. Nog in de veronderstelling dat daar mijn hart lag. Begrijp me niet verkeerd, communicatie is prachtig, maar zodra we begonnen met mijn nieuwe communicatiestrategie opende de deuren naar PR. Ik bleek er goed in te zijn en vond zo de liefde voor het PR-vak. De snelheid van het nieuws en het vinden van de juiste influencers en strategieën voor klanten vind ik het leukste dat er is.”
Wat heb je voor NewsLab uitgespookt?
“Ik werk al heel lang. Eerst bijbaantjes en later het echte werk. Ik begon ooit bij Guess als PR & Branding Consultant. Toen nog onervaren en geen flauw idee wat ik aan het doen was. Dit was tijdens mijn studie RMC in Amsterdam, waar ik het belangrijk vond om me te onderscheiden van anderen. Voorzitter van de studentenvereniging en vrijwilligerswerk staat dan ook op mijn cv. Later kwam ik bij een lingeriemerk te werken. Niet mijn passie, wel heel leerzaam. Toen ik eenmaal als freelancer aan de slag ging begon de sneltrein. Grote, internationale mode- en beautymerken huurden mij in voor grote campagnes en stuurde me over de hele wereld. Een droombestaan zou je denken. Voordat ik bij NewsLab begon, moest ik daar even van bijkomen. Ik reisde door Azië en ontdekte hele andere waardes in het leven”
Waar ga je het liefst heen op vakantie?
“Sinds ik op reis ben geweest in Zuidoost-Azië, ben ik verliefd geworden op Vietnam. Ik heb toen ook nog Thailand, China, Cambodja en Indonesië bezocht, maar ondanks de pracht van die landen, heeft Vietnam echt een plek in mijn hart. De mensen zijn vriendelijk en ik kan iedere dag nog terugverlangen naar Pho Bo of Bahn Mi. Als je het zelf probeert te maken, is het toch niet hetzelfde. Het is de sfeer op de straten, het zitten op plastic poppenstoeltjes en een Vietnamese madam van 75 die in de nachtelijke uren achter haar verplaatsbare gasstelletje een flesje rijstwijn staat weg te tikken. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de natuur. Prachtige rijstvelden en het indrukwekkende Halong Bay die nog niet zo “verpest” is door toeristen. Ik verbleef in hostels, ontmoette mensen van over de hele wereld en maakte vrienden uit alle uithoeken van de aarde.”
Wat is / was jouw PR bijbel?
“Voordat ik ga lijken op een Travel Reporter, mijn bijbel is vooral de online wereld. Toen in 2015 het boek “On Top” van Anna Nooshin de winkels domineerde, haalde ik daar veel inspiratie uit voor de hedendaagse PR en influencer strategieën. Het waren echter Amerikaanse influencers die mij inspireerden andere wegen in te slaan of innovatieve dingen te proberen. Lucky Blue Smith bijvoorbeeld, die met zijn verhaal velen inspireerde en motiveerde om door te gaan.”