NewsLab logo

Dit is NewsLab: Sophie van Hasselt

Deze maand sloot Sophie van Hasselt (23) zich aan bij het NewsLab team. Onze nieuwste aanwinst gaat aan de slag voor zowel Brand- als Corporate PR klanten als Junior PR adviseur. We stellen haar de bekende vijf vragen ter kennismaking in #DitisNewsLab:

Waarom heb je gekozen voor NewsLab?
“Ik wist al een tijdje dat ik graag in de PR-sector wilde werken en na een kleine zoektocht kwam ik uiteindelijk bij NewsLab terecht. De interessante klanten en creatieve cases spraken mij gelijk aan. Een bedrijf dat zich kenmerkt als nieuwsgierig en werkt zonder blabla. Als geboren en getogen nuchtere Brabander past deze aanpak goed bij mij! Ook vind ik het interessant dat NewsLab zich focust op zowel branding als corporate PR. Zelf kan ik namelijk moeilijk kiezen en heb ik een voorliefde voor allebei. Gelukkig kan ik mij bij NewsLab verdiepen in brand en corporate. Natuurlijk zijn de leuke teamuitjes en reizen ook mooi meegenomen! Tijdens het eerste sollicitatiegesprek werd mijn verwachting van NewsLab gelukkig gelijk bevestigd en ben ik dus erg enthousiast dat ik nu deel uitmaak van het team.”

Waarom wilde je in de PR werken?
“Mooie verhalen vertellen is altijd al een van mijn passies geweest, maar na het volgen van de minor PR & Storytelling is mijn liefde voor verhalen pas echt tot leven gekomen. De veelzijdigheid van verschillende klanten, sectoren en opdrachten sprak mij gelijk aan! Vooral eventorganisatie en het klantcontact vind ik de meest interessante factoren van werken in deze sector. Geen dag is hetzelfde in de PR wereld. Waar sommige mensen juist kriegelig worden van deze onvoorspelbaarheid zou ik persoonlijk niets liever willen. Juist een week vol verrassingen klinkt mij als muziek in de oren. Ik vind het mooi dat je met PR niet alleen een verhaal vertelt, maar ook echt mensen kunt bewegen. Een “simpel” persbericht kan mensen al inspireren en motiveren. ”

Wat heb je voor NewsLab uitgespookt?
Ik heb al heel wat jaren studeren achter de rug en NewsLab is dan ook mijn eerste fulltime baan. Tijdens het volgen van de bachelor Communicatie en verschillende stages in o.a. Valencia werd mijn interesse voor media gewekt. Ik was na het behalen van mijn diploma echter nog lang niet uitgeleerd en besloot om mij meer te verdiepen in de vorm van de Master Media and Creative Industries in Rotterdam. Door mijn studie en stage ervaringen heb ik al een kijkje mogen nemen in de mediawereld en dit smaakt zeker naar meer!

Wie is jouw PR droomklant?
“Los van dat ik een echte chocoholic ben bewonder ik Tony’s Chocolonely voor het creëren van een sterk merk met een sterke boodschap. Het is een oer-Hollands merk met authentieke waardes en niet het minste; milieubewust! Daarnaast behoren het Koninklijk Concertgebouw, Ahoy of de Melkweg ook tot mijn droomklanten. Ik ben een liefhebber van muziek van klassiek tot aan R&B en op deze plekken worden prachtige concerten georganiseerd!”

Wat zijn jouw guilty pleasures?
“Ik ben opgegroeid in een echte Bourgondische familie dus mijn pleasures bestaan vooral uit veel en lekker eten. Voor brie met honing of een volle borrelplank mag je mij altijd wakker maken! Daarnaast behoort het kijken van foute realityshows en Funda afstruinen op zoek naar mooie huizen ook tot mijn guilty pleasures…!”