NewsLab logo

Dit is NewsLab: Veerle Hermans

Auteur:NewsLab redactie

Deze maand sloot Veerle Hermans (25) zich aan bij het NewsLab team. Ze is de nieuwste aanwinst voor het NewsLab-team. Zowel op Corporate als Brand klanten zal zij ondersteuning bieden als Junior PR adviseur. We stellen haar de bekende vijf vragen ter kennismaking in #DitisNewsLab:

Waarom heb je gekozen voor NewsLab
“In mijn zoektocht naar mijn PR-bureau match kwam ik al vrij snel uit bij NewsLab. Mijn moeder zei vroeger altijd; Veer is niet nieuwsgierig, maar Veer wilt wel graag alles weten. Vanzelfsprekend was ik dus op zoek naar een bureau waar ik mijn ei in kwijt kon. Jezelf onderdompelen in de wereld van de klant om zo echt de rol van expert aan te nemen, is mij op het lijf geschreven. Een sterke focus op de inhoud in combinatie met een gevoel voor de klant en het werkgebied past hierbij. Hier kwam bij dat NewsLab klanten op zowel brand als corporate gebied vertegenwoordigd, waardoor ik de kans krijg om mezelf op beiden domeinen te ontwikkelen. Iets wat zeer welkom is voor iemand die nooit keuzes kan maken en die stiekem ook graag een beetje van alles meekrijgt.”

Waarom wilde je in de PR werken?
“Tijdens mijn studie economie besefte ik mij dat ik de connectie met de echte wereld miste door de overvloed aan wiskundige modellen en onrealistische aannames. Een minor psychologie leek de oplossing, en al snel leidde deze combinatie mij naar een master Marketing. Toch bleef ik steeds het gevoel houden dat ik iets miste. Al sinds de kleuterklas riep ik dat ik later schrijfster ging worden, en deze passie voor schrijven is eigenlijk nooit meer weggegaan. Hier kwam bij dat ik altijd gek ben geweest van televisie, het nieuws op de voet volg en nog nooit een artikel, podcast of YouTube filmpje aan me voorbij heb laten gaan. Mijn studieachtergrond en passies bleken 1+1=3 in het PR vak, dus was de keuze snel gemaakt!”

Wat heb je voor NewsLab uitgespookt?
“Tijdens mijn studie ben ik gaan werken bij een bancaire start up, waar ik 3 jaar lang met veel plezier heb gewerkt. Alhoewel ik gek was op de dynamische startup omgeving, was ik minder verliefd op de naar mijn inzien gereguleerde en voorspelbare financiële sector. Ik had behoefte aan meer creatieve vrijheid en uitdaging en zodoende heb ik het carrière pad binnen deze sector vaarwel gezegd, op zoek naar een sector die meer past bij mij als persoon. Een krappe arbeidsmarkt bleek nog knap lastig voor iemand die geen keuzes kan maken, waardoor ik voor mezelf iets langer de tijd heb moeten nemen om te bedenken wat mijn volgende stap zou zijn. Gelukkig kwam ik al snel uit op PR en kon ik in mei aansluiten bij NewsLab! “

Wie is jouw PR droomklant?
“Mijn droom PR-klant zou de Nederlandse uitgeverij zijn. Als ik als eerste op de hoogte zou mogen zijn van de nieuwste page turners en upcoming schrijvers en daarmee een rol kan spelen in de bekendmaking en verspreiding hiervan onder het grote publiek, dan ben ik een blij mens. .”

Wat is jouw guilty pleasure?
“Mijn guilty pleasure heeft alles te maken met mijn twee persoonlijkheden. Enerzijds ben ik een enthousiaste 25 jarige die midden in het leven staat en houdt van spontane en leuke dingen doen. Anderzijds ben ik iemand die de dag het liefst begint met koffietijd, een lange wandeling met de ommetjes app en afsluit met eigen huis en tuin en vroeg naar bed. Tel hier een passie voor Nederlandse muziek bij op en je hebt het beeld compleet. Maar dat noemen ze balans geloof ik.”