Bavaria: #carnavalvrij

Het is vrijwel niemand in Nederland ontgaan. In 2018 startte Björn van der Doelen samen met Bavaria aan de vooravond van Carnaval een landelijke petitie: #carnavalvrij. Een bijzondere merkactivatie gebaseerd op een eenvoudige vraag: Waarom krijgt niemand vrij tijdens Carnaval?

NewsLab was vanaf de conceptontwikkeling betrokken bij deze succesvolle campagne: van de uitwerking van de strategie tot en met executie. De campagne ging viraal via traditionele en social media en had een duidelijke call to action: het ondertekenen van de petitie, zodat deze in de Tweede Kamer behandeld zou worden. Alle landelijke kranten en nieuwsprogramma’s besteedden aandacht aan het initiatief, vooral toen Björn en zijn gevolg hun opwachting maakten op het Binnenhof. Zelfs het Journaal LuckyTV konden niet om #carnavalvrij heen… De campagne gaat de boeken in als één van de grootste successen uit Bavaria’s geschiedenis.

KLANT

Bavaria

DIENSTEN

Mediarelaties, Consumentenactivatie

JAAR

2018