NewsLab logo

PR-Adviseur

Word jij onze nieuwe collega?
NewsLab zoekt een allround PR adviseur

Kan en/of wil jij niet kiezen tussen Consumer- en Corporate PR? Word je blij van zowel inhoudelijke corporate verhalen als creatieve PR-campagnes gericht op consumenten? Ben je graag op de hoogte van de laatste trends, maatschappelijke ontwikkelingen en (online) media? En zit je ook nog eens bovenop het nieuws en weet je hoe je daarop kunt inhaken?

Dan zijn we mogelijk op zoek naar jou! Wij zoeken namelijk een allround PR-adviseur die graag bijdraagt aan PR-campagnes voor mooie A-merken met zowel een corporate als consumer achtergrond. Een zogenaamde hybride rol dus, waarin ‘the best of both worlds’ samenkomen en je een plekje krijgt binnen ons creatieve en hechte team.

NewsLab bestaat zeventien jaar en is in die tijd uitgegroeid tot een toonaangevend PR-bureau dat werkt voor een breed scala aan klanten. Bij ons is iedere dag anders. We worden blij van het regelen van een mooie publicatie voor klanten als Klarna, Tikkie of ABN AMRO. Scoren graag met een sterk opinieartikel voor bijvoorbeeld De Hypotheker of Hogeschool Rotterdam. En ontwikkelen met veel plezier inhoudelijke, creatieve PR-concepten en events voor bijvoorbeeld één van de merken van Nestlé, Staatsloterij of Brooks Running. Kortom: je krijgt bij NewsLab de kans je talenten breed in te zetten voor prachtige A-merken.

We zoeken een PR-adviseur met voldoende relevante ervaring (vanaf 4 jaar). Je bent proactief en denkt breder dan traditionele PR, maar in geïntegreerde (online) campagnes.

Hoe ziet je werk er uit?

  • Je maakt deel uit van een hecht team van 16 collega’s en werkt zowel samen met je collega’s van onze consumer- als corporate afdeling.
  • Je bouwt aan de relatie met zowel jouw klant als met journalisten.
  • Je kent het medialandschap op je duimpje en weet precies wie je moet hebben voor het pitchen van de verhalen van jouw klanten.
  • Je denkt graag mee over de inhoud van campagnes en de beste invalshoeken voor de media. NewsLab onderscheidt zich van veel andere bureaus door de sterke focus op inhoudelijke kennis. Onze nieuwe collega moet daar natuurlijk een waardevolle bijdrage aan leveren.
  • Je schakelt moeiteloos tussen diverse soorten projecten en werkzaamheden. Het ene moment werk je aan de analyse en pitch van een rapport, het andere moment denk je na over een geschikte consumenten-activatie of influencer campagne.
  • Je denkt out of the box, en in teamverband denk je mee over originele creatieve concepten voor je klanten.

Wat hebben wij te bieden?

  • Een salaris tot 5.000 euro bruto op basis van een 40-urige werkweek, afhankelijk van relevante werkervaring.
  • De kans om binnen een niet hiërarchisch team jezelf snel te ontwikkelen.
  • Een werklaptop en telefoonvergoeding.
  • Meerdere inspiratiesessies per jaar.
  • De mogelijkheid om hybride te werken.
  • Een breed klantenpakket bestaande uit mooie A-merken met zowel een corporate als consumer achtergrond.
  • Hele leuke collega’s! En zeer gemêleerd: man en vrouw, junior en senior en van jong tot iets minder jong.
  • Een kantoor in het dynamische Schinkeldistrict, dichtbij creatieve hubs en het Amsterdamse Bos.

Ben je enthousiast? Mooi!

Mail dan snel je motivatie naar isabelle.los@newslab.nl. Wie weet maken wij dan snel persoonlijk kennis met je (eventueel via Teams). Heb je vragen over de vacature? Stel ze dan aan Isabelle.

P.S. En zoals elk energiek en creatief bureau kan een verwijzing naar onze pingpongtafel natuurlijk niet ontbreken, is ons jaarlijkse uitje naar een zonnige stad in Europa meer dan legendarisch, is er een mogelijkheid om de helft van de tijd thuis te werken, zijn er veel doorgroeimogelijkheden binnen onze ‘NewsLab-academy’ en toppen we onze successen af met champagne. Maar daarover uitweiden in een vacaturetekst, is ook zowat.

Bedankt voor je sollicitatie! Als jouw reactie opvalt, nodigen we je uit voor een persoonlijke kennismaking (eventueel via Teams).
Er is iets misgegaan bij de sollicitatie. Probeer het alsjeblieft nog eens.