Branded content
Content creëren heeft alleen zin als het gebaseerd is op een uitgebalanceerde strategie. Wij geloven in de kracht van branded content mits dit goed aansluit op het platform of de kanalen waar content wordt gedeeld, zodat klanten zich kunnen richten op specifieke gebruikers en op maat gesneden en relevante content kunnen delen met deze doelgroepen.
Bij branded content is de brand story geïntegreerd in verschillende vormen van content, zoals advertorials, een reeks video’s, podcasts, blogs en longreads. Rekening houdend met de kernboodschap van een campagne en het merkverhaal worden de meest effectieve middelen en kanalen geselecteerd. Naast deze opties zijn er ook andere manieren om branded content te creëren en die gebaseerd zijn op een meer ‘out-of-the box’ aanpak.
Een goed voorbeeld is de organisatie van een branded event in samenwerking met een mediapartner, waarbij het event wordt ingezet als platform om het merkverhaal te delen met journalisten of rechtstreeks met consumenten. Zo’n coproductie kan ook resulteren in een reeks podcasts waarbij klanten kunnen profiteren van de expertise en faciliteiten van ervaren verslaggevers en redacteuren.
Bij NewsLab zijn we ruim van tevoren op de hoogte van redactionele kalenders. Dat helpt ons om tijdig in te spelen op relevante ontwikkelingen en voor klanten het juiste bereik te genereren.
Branded content voor onze klanten
NewsLab heeft in samenwerking met mediapartners op het gebied van branded content verschillende succesvolle projecten gerealiseerd voor klanten:
- De Old Amsterdam Smaaktest en de lancering van ‘Old Amsterdam Belegen’ in samenwerking met het platform van Chantal janzen (&C)
- Speciale mocktail recepten van JAN magazine en Royal Club om Nederlanders tijdens Dry January te helpen
- ELLE x Klarna Shopping Day waarbij consumenten 20 procent korting kregen op hun aankopen op vertoon van de cover van ELLE