

Branded content
‘Misschien kunnen we iets met content?’ Een uitspraak die we steeds vaker horen bij NewsLab. Content is er in alle vormen en maten, maar het heeft pas echt zin in combinatie met een goede aanpak. Bij NewsLab geloven we in branded content in de vorm en stijl van het platform waar het te zien is. Het is innovatief en je bereikt de gewenste doelgroep op jouw manier.
In branded content wordt het merkverhaal verweven met content. Een advertorial, een videoserie, een podcast, longread en zo door. Afhankelijk van de campagneboodschap en het merkverhaal selecteren we het juiste middel. Het gaat verder dan alleen een online artikel. Buiten bovenstaande mogelijkheden zijn er ook nog enkele middelen die ook onder de branded content categorie vallen, maar waar je in eerste instantie niet aan een PR bureau denkt.
Denk bijvoorbeeld aan een branded event waar een mediatitel de handen ineenslaat met het merk om een evenement te organiseren voor of mede journalisten, of de consument. Of aan een speciale podcast serie waar je samen met een mediatitel gebruikmaakt van de kennis en expertise van een redactie.
Bij NewsLab zijn we vaak ver van tevoren op de hoogte van redactionele kalenders. Dit kan ons helpen om op tijd al in te spelen op relevante onderwerpen voor onze klanten. Dit geeft ons ook de handvaten om voor klanten de juiste prijs en het juiste bereik te genereren.
Branded content bij NewsLab klanten
In de afgelopen periode hebben we verschillende branded content samenwerkingen met media gedaan voor onze klanten. Waaronder;
- De smaaktest van Old Amsterdam waarbij we samen met het platform van Chantal janzen (&C) de nieuwkomer Old Amsterdam Belegen lanceerden;
- De speciale mocktailrecepten van JAN magazine en Royal Club om Nederland een beetje te helpen bij Dry January.
- De ELLE x Klarna shopping day waarbij je met de cover van ELLE bij Klarna merchants 20% korting kreeg op je aankoop.
Dit is nog maar een greep van de mogelijkheden bij mediatitels. De mogelijkheden zijn vaak eindeloos. Als we er (op welke manier dan ook) content van kunnen maken, kan dat ook in samenwerking met een platform.