Thought leadership voor Klarna
Toen Klarna in 2020 een beroep deed op NewsLab stond 'achteraf betalen’ nog in de kinderschoenen en was het Zweedse fintech-bedrijf bij de meeste journalisten, retailers en het grote publiek nog onbekend. Het product werd bovendien - ten onrechte - geassocieerd met het verstrekken van kredieten met rente.
Een proactieve mediabenadering, waarbij we Wilko Klaassen, General Manager Benelux van Klarna, koppelden aan relevante nieuws- en vakmedia, maakte het verschil. Doordat Klaassen zijn visie over de toekomst van de betaalmarkt op overtuigende wijze met relevante media deelde, is het verhaal van Klarna nu goed bekend. NewsLab ondersteunt Klarna sindsdien bij alle PR-activiteiten richting de B2B-doelgroep. Door Klarna te profileren als thought leader, en sectorkennis en op eigen data gebaseerde verhalen te delen over thema’s die voor retailers relevant zijn, toont Klarna haar toegevoegde waarde. Zo geeft ze rond belangrijke verkoopdagen - zoals Black Friday en de feestdagen - op basis van eigen data en onderzoek duiding aan het nieuws over (veranderende) consumentenbestedingen.
KLANT
Klarna
DIENSTEN
Corporate PR, Brand PR, Thouht leadership
JAAR
2022