Klarna – Een unieke veiling voor sneakerheads
Klarna, 's werelds grootste fintech service, beleefde in 2020 een primeur met een bijzondere loting in sneakerland. Voor de eerste keer kregen sneaker fans een realistische kans om de door hen felbegeerde sneakers te winnen zonder de oneerlijke concurrentie van 'bots', die veilingen van bijzondere sneakers vaak domineren en verstoren. Om dat te voorkomen lanceerde Klarna in samenwerking met de sneakerexperts van Highsnobiety ‘s werelds eerste veiling van exclusieve sneakers op basis van hartslag: Heartbeats 4 sneakers.
Door de menselijke hartslag in te zetten als toegang tot de verloting van de vijf meest iconische sneakers van het afgelopen decennium, zorgden Klarna en High Snobiety ervoor dat de passie van sneakerfans het won van de bots. Alleen deelnemers met een hartslag - mensen van vlees en bloed dus - hadden namelijk de mogelijkheid om deze sneakers te winnen. De hartslag van elke deelnemer werd gemeten, nadat deze zijn of haar vingertop op de cameralens van een smartphone of desktop legde. De vijf meest gepassioneerde sneakerheads wonnen de wedstrijd. NewsLab was verantwoordelijk voor influencer content en de PR over de campagne. De unieke veiling leidde tot artikelen in onder meer ForHimMagazine, Fashion Magazine ELLE en Metro. Samen met influencers als Valerio Zeno en Jord Gijsberts wisten we veel sneakerheads te bereiken.
KLANT
Klarna
DIENSTEN
Mediarelaties, Corporate PR, Influencers
JAAR
2020