Klarna
Klarna

Klarna (B2B)

Klarna klopte in 2020 aan bij NewsLab. ‘Achteraf betalen’ stond nog in de kinderschoenen en het Zweedse fintech-bedrijf was bij de meeste journalisten, retailers en het grote publiek nog onbekend (en onbemind). Het product werd bovendien - ten onrechte - geassocieerd met het verstrekken van kredieten met rente.

Een proactieve mediabenadering, waarin we General Manager Benelux WIlko Klaassen koppelde aan verschillende nieuws- en vakmedia, keerde het tij. Journalisten en de doelgroep kennen sindsdien het verhaal. NewsLab ondersteunt Klarna vanaf toen in alle PR-activiteiten richting de B2B-doelgroep. Door een continue stroom van thought leadership profilering, dataverhalen en sectorkennis, op thema’s die voor retailers relevant zijn, toont Klarna zijn meerwaarde voor ondernemers. Zo geeft ze rond belangrijke verkoopdagen - zoals Black Friday - op basis van eigen data en onderzoek duiding op het nieuws over (veranderende) consumentenbestedingen.

KLANT

Klarna

DIENSTEN

CORPORATE PR, BRAND PR, THOUGHT LEADERSHIP

JAAR

2022

onze cases
PR is Mensenwerk