NewsLab logo

Dit is NewsLab: Cathalijne Groen

Cathalijne Groen is per 1 juni begonnen bij NewsLab. Zij gaat aan de slag binnen het Brand PR team voor klanten zoals Heineken, Center Parcs en Tikkie. We stellen haar de bekende vijf vragen ter kennismaking in #DitisNewsLab:

Waarom heb je gekozen voor NewsLab?
“Meteen vanaf de eerste kennismaking voelde het heel goed. Geen poespas, recht door zee en de NewsLabbers hebben duidelijk ook veel kennis in huis. NewsLab zocht iemand die veel schrijfklussen op zich wil nemen – laat schrijven nou net mijn passie zijn. Maar ook wat betreft werkcultuur, persoonlijkheden en type klanten was het van beide kanten direct een match. Het contract was dan ook binnen no time getekend! Voordat ik begon mocht ik al mee op het jaarlijkse teamuitje naar een Europese stad. Heel bijzonder om in de Spaanse zon kennis te maken met m’n toekomstige collega’s!”

Waarom wilde je in de PR werken?
“Bij een van mijn eerste banen zei mijn toenmalige manager tegen me: “Moet jij niet de PR in?” Ik ben me erin gaan verdiepen en wat bleek; hij had gelijk! Ik hou van de afwisseling, de duizend ballen in de lucht houden, veel onderweg zijn en mooie verhalen vertellen. In PR kan ik alles kwijt, van mijn liefde voor schrijven tot projectmanagement en events. Geen dag is hetzelfde – daar word ik blij van!”


Wat heb je voor NewsLab gedaan?
Aardig wat! Ooit begonnen als stagiaire en later freelancer bij VICE – de artikelen over feestende opa’s en liefdesbrieven aan Club Trouw zijn nog steeds online te vinden – en vervolgens ben ik via communicatierollen in de PR beland. Eerst bij Counter Content, waar ik vooral destijds booming flitsbezorger Gorillas onder mijn hoede had. Dat was echt een rollercoaster; we vlogen wekelijks van hot naar her het hele land door voor interviews, buurtmeetings en tv-opnames. Daarna heb ik de overstap gemaakt naar HPB | Het PR Bureau, waar ik met een hele andere kant van PR kennis heb gemaakt. Ook hier heb ik waardevolle ervaring opgedaan, met name wat betreft tech- en lifestyle PR.

Wie is jouw PR droomklant?
“De Efteling! Zo’n likeable brand en wie heeft er nou geen fantastische herinneringen aan het sprookjesbos en de droomvlucht? Puur jeugdsentiment, maar daarnaast word ik er anno 2024 nog steeds erg blij van.”

Als je een hashtag mocht verzinnen over jezelf, welke zou dat zijn en waarom?
“#zullenwebellendangaikevennaarbuiten – Als het even kan, vervang ik een videocall graag door een ‘ouderwets’ belletje, zodat ik ondertussen even de beentjes kan strekken. Anders kom ik nooit aan de gewenste 10K stappen per dag.