Dit is NewsLab: Lotte Nijland
Lotte (31) is PR-Adviseur bij NewsLab. Zij is het aanspreekpunt voor klanten als Brooks Running, Jumbo Supermarkten en Center Parcs. Door middel van vijf vragen leren we haar (nog) beter kennen:
Sinds wanneer ben je werkzaam bij NewsLab
“Ik ben bij NewsLab alweer een hele tijd, want ik heb laats mijn 5-jarige jubileum mogen vieren. Met een heerlijke taart en al mijn lieve collega’s op de Zoom! Na mijn studie HBO Vrijetijdsmanagement wilde ik eigenlijk naar Australië, alleen ging dit even wat anders. Ik was aan het werk bij @7 (een lunchtentje in Amsterdam) en daar kwam ik een vriendinnetje tegen. Zij vertelde mij dat ze opzoek waren naar een junior PR-Adviseur bij NewsLab. Ik dacht leuk om dit even te doen voor een paar maanden en ervaring op te doen, maar ondertussen zit ik er dus al vijf jaar. Het vriendinnetje waarmee ik naar Australië zou gaan bleef in Nederland en uiteindelijk had ik het zo naar mijn zin bij NewsLab, dat ik ook maar in Nederland bleef. Totaal geen spijt, want ik werk nog steeds met veel plezier bij NewsLab.”
Waarom ben je gaan werken in de PR?
“Heel eerlijk mijn hart lag eigenlijk altijd bij het organiseren van evenementen. Maar omdat NewsLab een creatief PR-bureau is en ook veel evenementen organiseert, had ik toch die overweging genomen om bij NewsLab te gaan werken. Bij NewsLab ben ik er achtergekomen dat de variatie van PR en de organisatie van evenementen juist leuker is. Ook vind ik het werken bij een bureau erg leuk, omdat ik met veel verschillende klanten werk en daardoor veel variatie in mijn werk heb. Geen dag is hetzelfde en ik leer elke dag meer.”
Wat heb je voor NewsLab uitgespookt?
“Dat is wel weer heel lang geleden! Zoals ik al vertelde heb ik de opleiding HBO Vrijetijdsmanagement gevolgd in Amsterdam. Voor deze opleiding had ik een MBO-studie Marketing communicatie afgerond. Tijdens deze studies heb ik allerlei verschillende stages mogen lopen, waaronder een stage in Zweden en veel bedrijven in de media wereld. Mijn eerste stage was bij een eenmansbureau in Noordwijk. Hier runde ik voornamelijk het bureautje in mijn eentje. Dit lag mijn toen al, omdat ik er op jonge leeftijd van hield om alle ballen in de lucht te houden en snel te kunnen schakelen.”
Wat is je PR droomklant?
“Als ik terug kijk naar de afgelopen vijf jaren, moet ik zeggen dat ik al met een aantal droomklanten heb mogen werken en nog steeds. Ik ben opgegroeid met een blauw AH-hart door mijn vader, maar al snel werd dit hart Jumbo geel. Ik heb in de afgelopen vijf jaar zo veel fantastische projecten mogen doen, waaronder alle Jumbo Racedagen. Een geweldig event waar je als PR-Adviseur van droomt. Ook heb ik voor Jumbo daarnaast veel mooie productlanceringen gedaan en heb ik een tijdje op het hoofdkantoor in Veghel gewerkt als ad interim. Daarnaast werk ik ook voor andere droomklant, namelijk Brooks Running. Hierbij ben ik samen met het team verantwoordelijk voor de Europese PR-strategie en creatieve concepten rondom de introductie van nieuwe hardloopschoenen en -kleding. Afgelopen jaar hebben we een fantastisch evenement georganiseerd in Amsterdam voor maar liefst 180 man uit 7 verschillende landen uit Europa. Op dit moment zijn we druk bezig met het organiseren van een evenement in Spanje. Fingers crossed dat we dit evenement kunnen doorzetten i.v.m. corona!”
Welk gerecht zou jij iedere dag kunnen eten?
“Ik ben gek op borrelen en bij borrelen horen hapjes. Allerlei verschillende kleine borrelhapjes, van kaasjes, toastjes met smeersels tot olijven. Ik houd ervan! Ik vind dit eigenlijk vooral heel leuk omdat je borrelen altijd samen doet en ik heel graag mensen om mij heen heb.”