NewsLab logo

Dit is NewsLab: Nabila el Omrani

Deze maand sloot Nabila el Omrani (24) zich aan bij het NewsLab team. Onze nieuwste aanwinst gaat aan de slag voor onze Brand PR klanten als Junior PR adviseur. We stellen haar de bekende vijf vragen ter kennismaking in #DitisNewsLab:

Waarom heb je gekozen voor NewsLab?
“Tijdens mijn zoektocht naar een PR-bureau, kwam ik in contact met Talitha Dirkzwager, de Managing Director van NewsLab. Het bedrijf kwam tijdens de sollicitatieprocedure op mij over als jong, energiek en open voor nieuwe ideeën. Dit zijn punten die ik belangrijk vind bij het zoeken van een nieuwe werkgever. Ook wist ik van mijn laatste stage bij een ander PR-Bureau en schoolopdrachten al wel het een en ander over NewsLab en het klantenportfolio. Voor klanten als Kruidvat, Squla en Brooks Running kan je niet anders dan leuke en nieuwswaardige pr-acties bedenken. En daarnaast heb ik ook nog eens het geluk om meer te leren over het vak van mijn collega’s. ”

Waarom wilde je in de PR werken?
“De wereld van PR heeft mij altijd al gefascineerd. Ik vind het interessant om te ontdekken vanuit welke beweegredenen een merk bepaalde keuzes maakt en deze dan ook weer onder de doelgroep tot leven laat komen. Merkverhalen die vorm krijgen als activatie, social posts, noem maar op… Ik vind het fijn dat ik mijn creativiteit, nieuwsgierigheid en planmatig werken kan inzetten in mijn baan als Junior PR-Adviseur. Ik neem de ervaring die ik heb vanuit mijn stage en studie mee om bij te gaan dragen aan de verhalen die we vertellen namens onze klanten.”


Wat heb je voor NewsLab uitgespookt?
Voor ik bij NewsLab kwam werken, studeerde ik Communicatie op de HvA met een minor in Marketing. Ik heb toen veel mogen leren over het vak, denk aan onderwerpen als content creatie, storytelling en projectmanagement. Zoals gezegd liep ik stage bij een ander PR-bureau en daar maakte ik voor het eerst echt kennis met het vak. Ik had het erg naar mijn zin en ben nog lang niet uitgeleerd, dus besloot ik er mijn baan van te maken. Na mijn studie heb ik tussendoor nog als bijbaan bij Rituals gewerkt. Ik heb dus ook al kennis mogen maken met de retail- en beautyindustrie. En nu kan ik als Junior PR-Adviseur een andere kant van deze industrieën leren kennen.

Wie is jouw PR droomklant?
“Er staan wel wat klanten op m’n PR-bucketlist zoals Lush, NYX Cosmetics en Shea Moisture. Dat zijn merken waar ik mij persoonlijk het meest in kan vinden en waarvan ik het gevoel heb dat zij een positieve verandering teweeg willen brengen in de maatschappij. Denk aan onderwerpen als diversiteit, inclusiviteit en duurzaamheid. In de cosmeticawereld zijn het vooral merken die producten maken voor iedereen. Elke huidskleur, -type en achtergrond. Ik vind het ontzettend belangrijk dat er aandacht is voor iedereen. “

Uit welke keuken bereid jij het liefste gerechten?
“Ik vind het belangrijk om gevarieerd te eten, dus dat geeft mij de kans om te experimenteren in de keuken. Met een Surinaams en Marokkaans huishouden is er genoeg keuze aan heerlijke gerechten om dagelijks te maken. Ik kook nu al een aantal jaartjes en ik maak het liefst gerechten die onze moeders/oma’s voor ons maakten. Dus een mix van Surinaamse en Marokkaanse gerechten. Al maakt het koken op een inductieplaat het best lastig om Marokkaans te koken, maar dat maakt de uitdaging ook wel weer leuk!”