NewsLab logo

Dit is NewsLab: Sander van de Vooren

Sander van de Vooren is per 1 september begonnen bij NewsLab. Sander is de aanvoerder van het corporate team van NewsLab. We stellen hem de bekende vijf vragen ter kennismaking in #DitisNewsLab: 

Waarom heb je gekozen voor NewsLab?
“NewsLab heb ik in de afgelopen jaren goed leren kennen, in mijn rol als opdrachtgever heb ik vaak en met veel plezier met hen samengewerkt. Ik heb ook geleerd welke meerwaarde ‘PR zonder blabla’ heeft voor een klant en hoeveel dat kan toevoegen aan versterken van een reputatie en zichtbaarheid bij stakeholders. Ik hoefde niet lang na te denken over de vraag of ik bij NewsLab aan de slag wilde gaan, ik vind het ontzettend leuk en leerzaam om nu vóór NewsLab te werken. Van veel samenwerken naar samen werk maken voor mooie klanten.”

Waarom wilde je in de PR werken?
“PR is een heel interessant vakgebied, een ambacht bijna, met een rijke geschiedenis. En het is ook een vak dat voortdurend in ontwikkeling is. Het geeft mij veel plezier om samen met het team te werken aan relevante, actuele en impactvolle verhalen én om die over het voetlicht te brengen. Het vraagt om een grote dosis nieuwsgierigheid (check) en om maatwerk (check); elke vraag is anders. PR voedt mijn nieuwsgierigheid en houdt me scherp, ik wil er dan ook graag méér van leren. En waar kan dat beter dan bij een van de beste bureaus in Nederland? ”

Wat heb je voor NewsLab gedaan?
”Ik heb altijd gewerkt in (corporate) communicatie, voor verschillende organisaties. In mijn rol als manager en woordvoerder heb ik veel ervaring opgedaan in teamontwikkeling en mediarelaties; twee vaardigheden die ik ook goed kan inzetten bij NewsLab. Eerder werkte ik bij Aviko als interim manager corporate communicatie & mediarelaties en daarvoor als Head of Corporate Communications & Events bij Nederlandse Loterij, waar NewsLab al sinds 2016 mee samenwerkt (we gaan dus al even terug, NewsLab en ik).” 

Wie is jouw PR droomklant?
”Nu ik ‘onze’ klanten steeds beter leer kennen, krijg ik ook meer inzicht in en begrip van hun vraag en wensen, en van de wereld waarin zij zich begeven met allerlei stakeholders en belangen die meespelen. Ik vind het de sport om die werelden snel te kunnen doorgronden, want daar begint onze meerwaarde. Het gaat mij dus niet om één specifieke klant maar veel meer om de context waarin onze klanten werken.” 

Hoe omschrijf je jezelf?
”Ik ben een aanpakker en afmaker, en de vraag ‘wat kan wél’ stel ik mezelf regelmatig want die geeft mij richting en energie.”