NewsLab logo

Dit is NewsLab: Simone Dickmann

Simone Dickmann versterkt sinds kort het corporate team van NewsLab. Ze gaat aan de slag als Junior PR adviseur voor klanten zoals LG, Atradius, Zaptec en ICS. We stellen haar de bekende vijf vragen ter kennismaking in #DitisNewsLab:

Waarom heb je gekozen voor NewsLab?
Twee jaar geleden viel mijn oog op NewsLab, omdat ik vond dat het bedrijf veel energie uitstraalt. Voor mij steekt dit PR-bureau torenhoog uit boven andere PR-bureaus in Amsterdam en omstreken, mede door de ‘PR zonder blabla’ filosofie, de leuke, energieke mensen die er werken en de interessante klanten. Na een kleine omweg ben ik uiteindelijk toch bij NewsLab terechtgekomen, iets waar ik heel blij mee ben!”

Waarom ben je gaan werken in PR?
“Mijn eerste interesse in PR werd gewekt tijdens mijn studie communicatie, waar ik een aantal PR-vakken volgde. Tijdens mijn vorige baan in Vietnam deed ik veel PR voor die organisatie, maar ik merkte dat ik nog meer wilde leren. Daarom heb ik afgelopen jaar een online opleiding Public Relations gevolgd, die ik afgelopen september heb afgerond. Gelukkig kan ik nu aan de slag bij NewsLab om deze kennis toe te passen in de praktijk en kan ik zeker weten heel veel leren.”

 

Wat heb je voor NewsLab gedaan?

Na mijn studie ben ik twee jaar bedrijfsleider geweest bij een heel leuk restaurant/café in de Negen Straatjes in Amsterdam. Na die twee jaar ben ik al in gesprek geweest met NewsLab, maar uiteindelijk onverwachts samen met mijn vriend naar Ho Chi Minh City, Vietnam, verhuisd. Daar heb ik anderhalf jaar bij een groot internationaal bedrijf gewerkt als Communicatie Coördinator van de regio Azië en Oceanië. Naast dat ik mij veel bezighield met PR-activiteiten, deed ik voornamelijk de interne en externe communicatie van het bedrijf.

Wie is jouw PR droomklant?
“Mijn PR-droomklant is de Nederlandse Spoorwegen. Tijdens mijn studie heb ik ooit een gastcollege gevolgd van een vrouw die de PR deed voor de NS, en daar ging mijn hart sneller van kloppen! Ik houd van crisiscommunicatie, brandjes blussen, en omdat er bij de NS vaak iets misgaat (denk aan vertraagde/uitgevallen treinen), lijkt mij dat een hele leuke klant om voor te werken.”

Waar gaat je hart sneller van kloppen?
“Een hashtag die goed bij mij past is #energie, omdat ik veel energie heb en ook hou van mensen die veel pit in zich hebben (zoals mijn nieuwe collega’s bij NewsLab!). Daarnaast brengt veel energie vaak enthousiasme met zich mee, wat anderen dan weer opzweept en ook enthousiast maakt.