NewsLab logo

Dit is NewsLab: Veerle van den Brink

Veerle van den Brink is per 1 augustus begonnen bij NewsLab. Zij gaat aan de slag binnen het Corporate PR team voor klanten zoals Vreugdenhil, Atos en Kiwa. We stellen haar de bekende vijf vragen ter kennismaking in #DitisNewsLab:

Waarom heb je gekozen voor NewsLab?
“Eigenlijk kwam NewsLab bij toeval op mijn pad. Na een aantal jaren PR-ervaring op te hebben gedaan in de mediawereld, was ik langzamerhand op zoek naar een nieuwe uitdaging. Toen ik bij NewsLab op gesprek ging, voelde alles meteen goed. Vooral het principe ‘PR zonder blabla’ sprak me heel erg aan, maar ook het feit dat ik me weer in een heel andere (meer corporate) wereld kon gaan verdiepen maakte me enthousiast. En natuurlijk de collega’s met wie ik direct een leuke klik voelde. Al met al de perfecte match!”

Waarom wilde je in de PR werken?
“Omdat ik vind dat in PR heel veel samenkomt: je hebt maatschappelijke voelsprieten en een brede interesse nodig, je houdt duizend ballen tegelijk in de lucht en moet verschillende belangen en verwachtingen van stakeholders managen – terwijl je ondertussen ook nog een goed, impactvol verhaal vertelt of een groots event uit de grond stampt. Geen dag is hetzelfde en dat vind ik heerlijk. Dat je hiermee ook nog enorm veel (mensen)kennis opdoet is de kers op de taart. Uitgeleerd zijn we immers nooit!”


Wat heb je voor NewsLab gedaan?
“Na mijn master American Studies en een stage bij Cosmopolitan & ELLE, heb ik eerst ervaring opgedaan in sales & projectmanagement. Al snel maakte ik de ommezwaai naar PR. Eerst bij een PR-bureau, om vervolgens vijf jaar bij RTL te werken als communicatie-adviseur en woordvoerder. Dat was een te gekke en zeer leerzame tijd waar ik met veel plezier op terugkijk. Van de lancering van The Real Housewives of Amsterdam, een Televizier-nominatie voor B&B Vol Liefde en de jaarlijkse GTST-cliffhanger en -castfoto tot crisiswoordvoeringen en flitsende premières: ik had het voor geen goud willen missen. En nu is het de hoogste tijd voor het volgende avontuur bij NewsLab!

Wie is jouw PR droomklant?
“Wellicht een unpopular opinion, maar voor mij is dat echt Het Koningshuis. Fascinerend hoe zo’n traditioneel instituut ondanks de verander(en)de maatschappij toch overeind blijft.”

Als je een hashtag mocht verzinnen over jezelf, welke zou dat zijn en waarom?
““#veerliedepeerlie (of VDP) is al een paar jaar mijn bijnaam. Hij is natuurlijk afgeleid van de bekende Haarclip van Marie-Claire ‘afko’ HDP – heerlie de peerlie. Need I say more?”