Het ExpertLab: Linda Jansen
We vertellen met veel plezier de verhalen van onze klanten en zetten daar allerlei middelen voor in. Van geschreven teksten tot fotografie en van livestreams tot AR-producties. We vinden het belangrijk om onze klanten hierin volledig te ontzorgen. Dat betekent echter niet dat we vinden dat wij alle disciplines zelf in huis moeten hebben. We geloven in een vast NewsLab kernteam, aangevuld door een flexibele schil met specialisten. Daarom hebben we door de jaren heen diverse experts om ons heen verzameld die ons versterken op oproepbasis. Stuk voor stuk dragen zij het NewsLab kwaliteitskeurmerk. Ontmoet ons ExpertLab! Vandaag stellen we Linda Jansen aan jullie voor. Eigenaar van ZIJ&BLIJ
Wat maakt jou een ExpertLab expert?
Ik wil sowieso graag beginnen met te zeggen dat niet ik, maar wíj de Expertlab experts zijn. Bij ZIJ&BLIJ doen wij namelijk niets alleen, want samen zijn we op ons best! Wij heten dan ook niet voor niets ZIJ&BLIJ creatieve marketing & communicatie. Ons doel is onze opdrachtgevers continu te blijven verbazen en ze door ons werk steeds nieuwe inzichten te geven in hun business. Zodat ze blij(er) worden of blij blijven, natuurlijk. Daar zetten we alles voor in: onze uitgebreide kennis op het gebied van (online) marketing en vormgeving, onze Maassluis/Rotterdamse aanpak-mentaliteit, maar ook onze tomeloze energie en liefde voor dit mooie vak.
Wat doen jullie voor NewsLab?
NewsLab vraagt ZIJ & BLIJ vaak mee te denken over creatieve concepten voor mailings en events. Op basis van de PR-plannen van NewsLab gaan wij dan aan de slag met de doorvertaling naar en realisatie van het concrete eindproduct. Wij doorlopen het gehele traject vanaf de gezamenlijke creatieve brainstorm, het bedenken en uitwerken van de conceptvoorstellen en het design, tot het begeleiden van de productie, de planning en de daadwerkelijke verzending of uitvoering. En ik kan je zeggen…dat is nooit saai! Er loopt altijd wel iets anders dan gepland en dan moeten we samen flink improviseren en organiseren. Dat zijn de momenten waarop je je realiseert hoe fijn onze samenwerking is. En hoe de karakters van onze bedrijven naadloos op elkaar aansluiten. En dan reik je samen tot grote hoogten. Heerlijk gevoel is dat!
Wat was het leukste project voor NewsLab?
Ooooh…wat een moeilijke vraag, want ik kan eigenlijk niets bedenken dat niet leuk was! Als ik er eentje moet kiezen, dan is dat denk ik onze eerste opdracht. Daar is het tenslotte allemaal mee begonnen. NewsLab had een hele toffe klus voor Brooks Running, maar kwam er niet uit met het design. Zij hadden ons werk gezien en belden of wij hen wilden helpen een seeding kit te ontwikkelen. Het concept lag er al, het moest ‘alleen’ nog vormgegeven en geproduceerd worden. Het moest een box worden waar je op kunt staan. Een erepodium voor de leden van het Run Happy Team, zoals de groep influencers van Brooks genoemd worden. En er moesten hardloopschoenen en kleding in kunnen. En oh ja…zo snel mogelijk. Dus daar gingen we…vol aan de slag om er iets indrukwekkends van te maken.
Het resultaat mocht er zijn…de online exposure was gigantisch en werd het begin van een vruchtbare samenwerking. Inmiddels is de lijst van creatieve concepten die we samen met NewsLab hebben gerealiseerd gigantisch, maar we zijn nog lang niet uitgedacht en vermaken ons er elke keer weer kostelijk mee.
Welke NewsLab klant wil je nog ontdekken?
We hebben inmiddels voor aardig wat klanten van NewsLab opdrachten gedaan, waaronder ook Bol.com, voor wie wij een aantal uitingen mochten ontwikkelen rondom de presentatie van het Bol.com speelgoedboek. De manier waarop zij zichzelf online positioneren en de humoristische manier waarop zij dat doen, vind ik heel leuk. Daar zou ik dus best wat vaker voor willen worden ingeschakeld. Maar daarmee doe ik de andere opdrachtgevers waar NewsLab voor werkt tekort, want hun portfolio staat eigenlijk vol mooie en interessante merken waar van alles voor te ontdekken valt.
Hoe zou jij NewsLab als PR-Bureau omschrijven?
Een sprankelend, jong en energiek bureau. Met een warme, eerlijke en gedreven mentaliteit. Wij bewonderen NewsLab om hun creativiteit en ambitie. En om de mooie merken waar zij voor werken. We hebben vaak aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen, dat werkt zo prettig. Het is eigenlijk net alsof we collega’s zijn….
Hoe kijk jij naar de toekomst van jouw vak?
Op het gebied van marketing en communicatie is er de laatste jaren enorm veel veranderd. Vooral de omslag van offline naar online heeft het hele werkveld in beweging gebracht. ZIJ&BLIJ bestaat in 2022 tien jaar en in die periode hebben wij onze bedrijfsstrategie al meer dan eens bijgesteld. Ik ben ervan overtuigd dat het belangrijk is om als bedrijf flexibel te blijven. Zodat je mee kunt bewegen en steeds op de hoogte bent van de laatste onwikkelingen. En je moet creatief blijven, maar laat dat nu net onze kracht zijn!