Run happy met Brooks en NewsLab
Brooks Running kiest NewsLab als sparring partner voor PR- en Influencer Marketing in EMEA
Hardloopmerk Brooks Running heeft na een pitch NewsLab geselecteerd als haar nieuwe PR- en influencer marketing bureau. NewsLab gaat in samenwerking met het EMEA team van Brooks overkoepelende PR- en influencer campagnes ontwikkelen voor de diverse Europese landen. De samenwerking is deze maand officieel van start gegaan.
NewsLab wordt verantwoordelijk voor de PR-strategie en creatieve concepten rondom de introductie van nieuwe hardloopschoenen en -kleding. Ook worden we als sparring partner aangehaakt bij de influencer marketing campagnes van Brooks Running, waaronder de samenwerking met het #runhappyteam. NewsLab gaat ook creatief meedenken over de ontwikkeling van seeding- en toolkits en het event concept voor het jaarlijkse Europese Brooks event.
Sterke insights
Marlous Westra, verantwoordelijk voor PR en Influencer Marketing EMEA bij Brooks Running, licht de keuze voor NewsLab toe: “In de pitch liet NewsLab door middel van sterke insights zien dat ze ons merk en de Run Happy filosofie waar Brooks voor staat goed snappen. Dit zagen we terug in de gepresenteerde event-concepten en uitwerking van de influencer marketing strategie. De pitch bevatte creativiteit en oog voor detail. We kijken ernaar uit om samen met NewsLab verder te bouwen aan ons merk in Europa.”
Run Happy
Brooks Running verkoopt sportschoenen, kleding, sportbeha’s en accessoires in meer dan 50 landen over de hele wereld. Het doel van Brooks is mensen te inspireren om te gaan hardlopen en actief te blijven door middel van het bieden van de juiste innovatieve uitrusting voor ieders hardloopdoel. Het Brooks team bij NewsLab heeft de eerste testschoenen binnen, dus we hebben geen excuus meer en moeten aan de slag met onze personal bests. Run Happy!