Staatsloterij kiest NewsLab als PR-partner
Staatsloterij heeft na een pitch met vier bureaus NewsLab geselecteerd als haar vaste partner voor haar PR-activiteiten. NewsLab is sinds de oprichting van Nederlandse Loterij de vaste PR-sparring partner van het corporate merk. In deze rol was het bureau ook verantwoordelijk voor verschillende PR-activiteiten van de spelmerken, waaronder Staatsloterij. Na een goede samenwerking op projectbasis heeft Staatsloterij besloten met NewsLab óók verder te bouwen aan een structureel PR-beleid.
NewsLab wordt verantwoordelijk voor de PR-strategie van Staatsloterij en voor het ontwikkelen van creatieve concepten, content én activaties rond de eventtrekkingen. “Tijdens de pitch maakte NewsLab door middel van sterke insights zichtbaar dat ze ons merk goed doorgrondt. Dit zagen we terug in de eventtrekking-concepten gecombineerd met een always-on PR- en contentstrategie”, Michelle Boender- van Vliet, Campagne Manager van Staatsloterij. “De pitch viel op door de creativiteit, een eerlijke ‘outside-in’ visie en veel mooie haakjes om nog meer verbinding te maken met onze doelgroep. Bovendien gelooft NewsLab net als Staatloterij in de kracht van geïntegreerde communicatie. We zien ernaar uit om samen met NewsLab onze PR-strategie nog steviger neer te zetten.”
Een sterk en oer-Hollands merk
Isabelle Los, MT-lid en account-verantwoordelijke bij NewsLab: “Staatsloterij is een prachtig, oer-Hollands A-merk met een rijke historie. Iedereen kent het merk en de voorpret die al begint bij het kopen van een Staatslot en maakt dat je even kunt ontsnappen aan dagelijkse beslommeringen. We hebben in de afgelopen jaren met veel plezier op projectbasis samengewerkt met het team van Staatsloterij. We verheugen ons erop deze samenwerking te verdiepen en verder te bouwen aan dit krachtige merk. Naast aansprekende PR-activaties zien we veel kansen om, met een daaraan gekoppelde goed doortimmerde contentstrategie, nog meer verbinding te maken met de doelgroep van Staatsloterij.
Over Nederlandse Loterij
Nederlandse Loterij is de naam achter zeven bekende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en TOTO. Nederlandse Loterij laat niet alleen heel veel mensen winnen met miljoenen aan prijzengeld. Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij haar gehele resultaat aan de Nederlandse sport, 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de samenleving via het ministerie van Financiën.