NewsLab logo

Ambassadeursprogramma

Influencer Marketing is niet meer weg te denken uit de mediamix. Ons uitgangspunt is dat dit positief kan bijdragen aan de positionering van een merk, met als belangrijkste voorwaarde dat een  influencer geloofwaardig en authentiek is. Vooral in een ambassadeursprogramma is dat cruciaal. Ambassadeur van een merk word je tenslotte niet zomaar; je moet je als influencer echt vereenzelvigen met het merk en dat met overtuiging kunnen uitdragen. Volgers voelen dit naadloos aan, wat tot een hoger engagement leidt. Zo kan een ambassadeurschap resulteren in een duurzame samenwerking die zowel het merk als de influencer ten goede komt.

Een belangrijk aspect van onze werkzaamheden is het ontzorgen van onze klanten. Tijdens een programma adviseren en ondersteunen we onze klanten van A tot Z: van de selectie van influencers tot de insteek, van begroting tot planning, van onderhandelingen tot coördinatie en van content checks tot en met rapportages.

Hoe we te werk gaan

Een ambassadeur moet zich echt onderdeel voelen van het merk. Dit stimuleren we door persoonlijke berichten en op maat gesneden pakketten te versturen en exclusieve activiteiten aan te bieden. We adviseren regelmatig om een standaard ambassadeursprogramma uit te breiden met een exclusief event. Ook hier kan NewsLab alle noodzakelijke ondersteuning bieden; event-productie is namelijk één van onze kernactiviteiten. Tegelijkertijd is het cruciaal dat de ambassadeur kan meedenken over de invulling van het programma en content creatie.

In de praktijk

In 2021 hebben we een ambassadeursprogramma opgezet voor Old Amsterdam. We kozen voor een samenwerking met twee foodies met content van een hoge kwaliteit en een enorm ‘het-water-loopt-me-in-de-mond’-gehalte, zodat de match met Old Amsterdam logisch is: Foodness en Salt and Orange. De influencers ontvingen als eerste de nieuwste producten van Old Amsterdam, zoals een speciaal babypakket voor Claartje die in verwachting was. Dit resulteerde in leuke content, zoals een EK-platter met Old Amsterdam-roomkaas. Wil je weten hoe een ambassadeursprogramma jouw merk kan versterken? Neem dan contact met ons op.