NewsLab logo

Ambassadeursprogramma

Influencer Marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken uit de mediamix. Wij geloven dat dit positief kan bijdragen aan jouw merkprofilering, maar alleen als de samenwerkingen geloofwaardig en authentiek zijn. Dit kan je bereiken in losse influencer campagnes door kritisch te zijn, maar in onze ogen is een ambassadeursprogramma nog veel sterker. Ambassadeur van een merk wordt je nota bene niet zomaar; je staat als influencer echt achter het merk. Dat hebben volgers ook door, wat tot hogere engagement leidt. Het resultaat: een duurzame samenwerking die dus zowel het merk als de influencer ten goede komt.

Van A tot Z

Een belangrijk aspect van de werkzaamheden van een PR-bureau is het ontzorgen van de klant. Daarom vinden wij het belangrijk dat we onze klanten van A-Z kunnen adviseren en ondersteunen in het ambassadeursprogramma. Van de influencerselectie tot de insteek, van de begroting tot de planning, van de onderhandeling tot de coördinatie en van de content checks tot de rapportage.

Hoe we te werk gaan

Een ambassadeur moet zich echt onderdeel voelen van het merk. Daarom bevorderen we dit door persoonlijke berichten en pakketten te versturen en hen exclusieve activiteiten te bieden. We raden dan ook in de meeste gevallen aan het standaard ambassadeursprogramma uit te breiden met een exclusief event. Ook hier ondersteunen we onze klanten van A-Z; eventproductie is namelijk ook één van onze diensten. Maar daar zal ik hier verder niet over uitweiden. Het allerbelangrijkste is in onze ogen dat de ambassadeur mee kan denken over de invulling van het ambassadeursprogramma en de content. Alleen op deze manier zorg je voor een natuurlijke, authentieke en geloofwaardige samenwerking.

In de praktijk

In 2021 hebben we een ambassadeursprogramma opgezet voor Old Amsterdam. We kozen voor een samenwerking met twee foodies met content van een hoge kwaliteit en een enorm ‘het-water-loopt-me-in-de-mond’-gehalte, zodat de match met Old Amsterdam logisch is: Foodness en Salt and Orange. De dames ontvingen als allereerste de nieuwste producten van Old Amsterdam, leuke themapakketten en persoonlijke pakketten, zoals een speciaal babypakket voor Claartje die in verwachting was! Dit resulteerde in leuke content, zoals een EK-platter met Old Amsterdam roomkaas. Ben je benieuwd hoe een ambassadeursprogramma jouw merk kan versterken? Schroom niet ons te contacten!