NewsLab logo

Business Whitepaper

Een whitepaper is een document waarin een organisatie op een objectieve manier diep in kan gaan op onder meer eigen onderzoek, diensten, producten of relevante thema’s. In een whitepaper wordt de lezer geïnformeerd over een thema, en het biedt een organisatie de mogelijkheid om de eigen rol of visie binnen dit thema uiteen te zetten. Een whitepaper moet de lezer op een toegankelijke en heldere manier informeren, bijvoorbeeld met behulp van infographics, (eigen) data, interviews en duiding. Met een goede whitepaper bouw je aan de brand awareness en de thought leadership van een organisatie op het desbetreffende thema.

NewsLab helpt bij de opbouw van de whitepaper. Denk daarbij aan het ophalen en structureren van de data of het onderzoek. Samen met u brainstormen we over de thema’s, de bevindingen, de informatie en de boodschap die we willen overbrengen aan de lezer. Vervolgens gaan wij aan de slag met de copy, het schrijven van de whitepaper. Wij werken daarnaast samen met diverse partners op gebied van vormgeving die de whitepaper naar wens opmaken, zodat de whitepaper er overzichtelijk en aantrekkelijk uitziet, voorzien van SEO.

Een whitepaper is enerzijds geschikt voor publicatie op eigen website en social kanalen ten behoeve van leadgeneratie. Daarnaast starten wij een perstraject bij de whitepaper. De meest relevante outtakes, gegevens of inzichten van de whitepaper bundelen wij en pitchen wij gericht aan relevante media binnen de thema’s.

Onderstaand een voorbeeld van een whitepaper ontwikkeld voor SecretaryPlus: